tisdag 6 januari 2009

Avsnitt 53: "Er kajplats i etern" eller "Det ar vindigt i wellington... varje j***a dag!!!"

Hej allihopa!


Nu befinner jag mig i Nya Zealands huvudstad, Wellington och det ar blasigt. Det ar alltid blasigt och staden kallas "windy Wellington" av lokalbefolkningen. Har har jag varit och tittat pa museum (de har tva stora museum som bada ar gratis). Storst och bast var "Te Papa" (vilket jag, utifran mina valdigt begransade Maori kunskaper, skulle tro betyder jorden eller marken), vilket bla. hade en gigantisk squid (en sorts blackfisk) pa utstallning. Annars har jag inte gjort speciellt mycket. Pa fredag beger jag mig over till sydon, dar jag forhoppningsvis kan hitta jobb, da penganivan borjar tryta.


Tjipp


Bild 1: Te Mata Peak, Hastings.
Bild 2: Wellington.
Bild 3: Var ar jag igen?
Bild 4:Wellington.
Bild 5: Utomjordingarna ar har!!!


















5 kommentarer:

  1. Vad händer jao? Är det inte dags för ett nytt inlägg igen? Du har varit borta så länge att jag knappt kan komma på fler förolämpningar till dig längre.. Fan vad spinkig du blivit!
    Puss//Johan

    SvaraRadera
  2. Snart baby, just nu sitter jag pa gratis internet och funderar pa hur jag ska overleva pa 14nz$ tills torsdag :D blogpost kommer efter torsdag, nar jag fatt lon!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Pia säger vilken torsdag kan det röra sig om

    SvaraRadera
  4. nu är det dags för uppdatering kompis

    SvaraRadera
  5. ...över en månad nu daniel...
    blir väl till att hota med pinsamma bilder igen!! din för evigt//johan

    SvaraRadera