onsdag 31 december 2008

Avsnitt 52: "Er kajplats i etern" eller "God jul och gott nytt ar!"

Ja, sa ar det aterigen denna tid pa aret, god jul och gott nytt ar, och allt sant dar. Min jul och nyar sag ut som foljer.
Julafton borjade med en lunch med min kompis familj, med diverse god mat, sedan pa kvallen lite grillfest hos en svensk kille som bott har i nio ar. Juldagen borjade med lunch hos en van till familjen och sedan pa kvallen var jag inbjuden till nagra koreaner jag traffat pa blabarsfaltet. Det var jag, en polsk kille, och fyra koreaner. Vi bjods pa diverse koreansk mat, som kim chi tonfisk, nagon form av omellet med diverse typer av kott i (allt fran crabstick till biff). Vi lyckades ha en trevlig middag trots att koreanernas engelska inte var sa bra. Nyarsafton borjade med en tripp till stranden och lite surfning. Stranden var overkligt vacker och vi vandrade en bit langs kanten av en kulle och kom till var egen liten strand i en liten bukt och badade dar, gick sedan tillbaka till den storre stranden och surfade. Kvallen var i Napier, dar det var ett band som spelade och fyverkerier. Det var packat med folk, men da det var olagligt att dricka var alla nyktra, en annorlunda syn for ett stockholmsbarn, dvs. inga deckade fjortisar.
Pa lordag beger jag mig ner till Nya Zealands huvudstad Wellington och sedan over till sydon.
Tjipp

Bildtexter:
Bild 1: Fran julaftons lunchen.
Bild 2: Juldagsmiddag.
Bild 3: Koreansk julmat.
Bild 4-5: Stranden.
Bild 6: Jag och Nalin efter vagorna.





3 kommentarer:

  1. Vad spinkig du är nu Daniel!

    SvaraRadera
  2. VEM SKRIVER!?
    Men ja det ar sant :(

    SvaraRadera
  3. Fan, vart jag än vänder mig läser jag om vagabonder som H.S. Thomson eller Jack Kerouac...

    håller på att bli galet rastlös. Du får komma hem så vi kan resa bort!

    SvaraRadera