torsdag 14 mars 2013

Från Malaysia till Thailand

På Perhentian Island stannade vi fyra dagar som vi mest tillbringade på stranden eller på någon av de tiotal restauranger som alla hade likadana menyer. Vi var även ute på en kortare snorklingstur där vi fick se väldigt mycket fisk och koraller och även några hajar och stora sköldpaddor, helt klart en lyckad snorklingstur. Vi bodde på samma strand som senast jag var här och det mesta kändes nog som sig likt, förutom att stället vi bodde på förra gången antagligen var rivet.

Efter Perhentian blev det en lång bussresa till Kuala Lumpur där vi tog in på ett hostell i Chinatown. I KL har vi bland annat ätit i Little India, varit vid Petronas Towers, besökt en moské och vandrat runt på marknader och köpcentrum. Ett av köpcentrumen bestod av tolv våningar där mittenvåningarna upptogs av ett nöjesfällt bland annat med en bergodalbana, som vi självklart var tvungna att åka.

Igår åkte jag vidare till Thailand medan Maja och Calle stannar en natt till i KL och sedan åker vidare till Singapore. Det blev en lång resdag som inkluderade taxi, buss, flyg, minibuss, båt och tuktuk. Nu är jag i alla fall framme i Koh Phangan.
På kvällen i Jerantut
Varan nedanför vår balkong
Sandslottsbyggande på Long Beach
Framme i KL efter en lång bussresa