tisdag 10 september 2019

Dagboken - Dag 1: 10 september 2007

Hösten 2007 startade vi den här bloggen när vi gav oss av på en långresa till Asien. Den var livsformande på många sätt och för det mesta upplevde jag den som fantastisk. Något som inte var fantastiskt var mitt tafatta försök att skriva dagbok under resan. Jag klarade nio dagar. Såhär i efterhand önskar jag att jag stod ut lite längre. Att jag bara bet ihop och varje dag skrev ner vart vi var och mycket kort vad vi gjort. Det hade gett mycket när minnet nu börjar svika. Men jag har ju alltid bloggen som dokumenterar en del... Och så har jag ett svagt minne om att D visst skrev dagbok lite längre än vi andra lyckades. Kanske bjuder han på detaljer ur den någon gång i framtiden?

Här följer alla fall de nio delarna av dagboken. Ett avsnitt per dag inio dagar. Ibland får jag plocka fram skämskudde. Ibland undrar jag vem den där 20-åringen, som ska föreställa mig, var. Tydligt är iaf att jag ville ha mer mat, drack lite för mycket öl och såg på världen med väldigt nyfikna och naiva ögon.

Dag 1: 10/9-07

Vi gick upp tidigt och åt frukost och duschade. Klockan 10 var jag på banken och satte in pengar och kopierade på Daglivs. Mamma hade gjort pannkakor och stekt bacon, korv, tomater och äpplen innan vi åkte med bussen kl. 12.05. På Arlanda sa vi hej då till föräldrarna. Fikade och steg på planet. Väl i Moskva fick vi vänta länge på att visa pass.

Resan till hotellet blev lite av ett äventyr. Vi tog taxi. Vi trodde att vi skaffat en vanlig hederlig taxi men det visade sig att vi fick åka svarttaxi till hotellet. Han körde som en dåre, men jag var upptagen att kolla in staden. Risigt värre! men även coola spårvagnar och trådbussar.

Hotellet är rent men serverar små portioner mat. Innan vi gick in på perspektive rum för att sov, osv, tog jag och Malte en varsin öl i baren.

Daniel ska sno allt han ser och Olle har tappat sin MP3. 
Vuxna män gör saker tillsammans.
From Russia With Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar