fredag 7 november 2008

Avsnitt 47: "Er kajplats i etern" eller "Sol och dykning, men nu regnar det"

Hej alla,
Jag har sedan senaste inlagget spenderat en vecka pa Samoas andra o Sava'i dar jag har dykit bland fina korallformationer, havsskoldpaddor och ett vrak. Har ocksa besokt en grotta vid namn "Dwarf's cave" en lava tub, som ingen har sett slutet pa. Det bjod ocksa pa lite grottbadning. Jag var dar med en brittisk kille och vi spenderade merparten av dagen med hovdingen i byn drickandes "koko Samoa", chokladdryck av kakaobonor som vaxer har (de skiljer sig fran andra kakao bonor i att de inte ar bittra), atandes, och vilandes med honom i hans fale (traditionellt Samoanskt hus). Jag har ocksa hunnit med en fiafia (en samoansk fest), samt en hel del sol och bad. Jag hann ocksa med att bli inbjuden till et samoanskt hem for att ga i kyrkan och ata traditionell samoansk mat. Under hela tiden blev jag tillsagd av min van att om nagon fragar ar du min medarbetare fran Australien, sa denna logn levde jag for en dag. Nasta dag morgon av det upp halv fyra pa morgonen for att hinna med bussen tillbaka till guesthouset da jag skulle bli upplockad for dykning klockan 8.30. Senaste tiden har vi dock haft en del regn som gar igang av och till. Jag hoppades att komma ombord en farja till det lilla atollriket Tokelau, norr om Samoa, men som det ser ut nu ar baten full med tio personer pa vantelistan. Jag far veta pa mandag om det finns plats, sa verkar jag plotsligt forsvunnen sa vet ni var jag ar.
Tjipp
Bild 1: Pojke med fisk, vid farjan over till Sava'i.
Bild 2: Stranden precis ett steg fran min sang.
Bild 3: Fabien, den franske dykguiden.
Bild 4: Eldsdans.
Bild 5: Utsikt fran farjehamnen.
















3 kommentarer:

  1. galet najs, galet najs

    SvaraRadera
  2. men inte e d bättre än Borrby ändå??? har du nåt Annorlunda å äta kakor på kanske?!

    fan vad du upplever grejer, mannen. gratulationer. har du tappat bort dej i nån djungel igen? d vore skoj å läsa om :P Hitta bara tillbaka igen e du sjyst, måste ju ha nån å fara till Brasilien med ;)

    Dont let the bugs bite. allvarlit :P

    / Simon

    SvaraRadera
  3. snart har det gått två veckor sedan du skrev senast. nu är det dags att det blir något nytt skrivet........

    SvaraRadera