torsdag 20 november 2008

Avsnitt 48: "Er kajplats i etern" eller "The Rocks kusin"

Hej, och forlat for att jag inte skrivit.
Efter att ha kommit tillbaka fran Sava'i begav jag och en brittisk kille oss av for att traffa en samoan som han traffat pa farjan till Sava'i. Det kom fram att var Samoanske van var kusin med den amerikanska wrestlingstjarnan "The Rock" som ar av samoansk bakgrund (detta ar valdigt tydligt nar man ser var van, Hyson). Om man ska vara petig ar Hyson kusin med "The Rock"s pappa, da Hysons mamma ar stenens farfars lillasyster. Na, vi hangde runt med dem i nagra dagar, levde det samoanska livet, forsokte ro ut for att fiska da det borjade storma. Ordentligt.
Den kom ocksa fram att Hyson tranade judo (hans bror Travolta var med i OS) och efter att vi brottats lite bjod han in mig till hans judo klubb i Apia (dar jag nu varit och tranat tva ganger).
Efter vara dagar i Hysons by begav vi oss till Lalomano, ett strandturistghetto. Lalomano var lite av en shock for oss da samoanerna har ar valdigt annorlunda fran andra stallen. Deras syn ar har fordunklad av dollartecken. Snorklingen var okej, sa ocksa stranden, men ett par dagar dar rackte sa vi begav oss tillbaka till Apia, detta ocksa da min brittiske van, Garry, skulle flyga hem.
Nu forsoker jag febrilt lista ut vad jag ska gora med min sista vecka har pa Samoa.
Tjipp!

1 kommentar:

  1. kolla in, du vet verkligen hur man talar i metaforer, "deras syn är här fördunklad av dollartecken".. d må ja säga! låter som att du inte riktit gillade stället, hur var d där egentligen? du var inge vidare detaljerad om d :P

    fråga andra människor om vad du kan göra under sista veckan här, lokalbefolkningar brukar kunna ge långväga bättre tips än reseguidesböckerna. hur får samoanerna du lärde känna? lärde du dej nån samoanska?

    ha d!

    SvaraRadera