onsdag 5 november 2008

"En helg i finland" Del 2: Dälek

Tja, här kommer fortsättningen.

Efter att Johan vinkats av på stationen åkte vi hem och chillade ett tag tills det blev dags för middag, vilken inmundigades på hustaket under stjärnorna. Det var ett helt projekt att få upp pizzor och sånt för stegen men det gick : P. Efter ett par öl var det dags att leta upp stället som Dälek skulle spela på. Efter som Johan bailade ut (Ps. Kommer det en recension av Mogwai på bloggen måntro?) var det bara jag och Veera som gick. Vi irrade runt i nån halvtimma innan vi tillslut hittade stället, men då hade förbandet redan börjat spela.

Ingen förlust... Det var en riktigt usel inavlad "rappare" från Finlands östra skogar som öppnade för Dälek. När han blev för full/långrandig blev han utbuad från scenen och vi fokuserade på baren ett tag istället.

Sen började Dälek spela. Najs. De körde lite annan låtlista än i stockholm, någon lite snabbare låt som var fett grym som jag inte hunnit kolla upp vilken det var, men även de låtar som var repris från stockholm satt grymt bra och man blev nöjd i hela kroppen : ). Lite problem med ljudet var väl det enda negativa jag kan säga. DJn dansade runt lite mer denna gång och visade sin (riktigt stora) tatuering. Efter spelningen väntade en härlig 40 min promenad genom minusgradiga Jyväskylä innan man fick gå och lägga sig. Men jag fick iaf sovmorgon.

Dagen efter gjorde vi inte särskilt mycket, hyrde en film och lagade carbonara :).

Resan hem var inte heller särskilt händelserik, och nu är man hemma i vardagen igen. kom 0630 imorse men kunde sova bra på färjan så jag känner mig relativt utvilad.

Until next time, peace out,
Malte 14.57 05.11.08 Älvsjö













1 kommentar:

  1. fan malte, du ser ut som en kvinna när du har på dig din kinesiska hoodie!

    SvaraRadera