tisdag 2 december 2008

Avsnitt 50: "Er kajplats i etern" eller "Bilsok"

Sista veckan i samoa spenderades, forrst med ett par dag i bil tillbaka till Sava'i med tva hollandska systrar: sol, bad och massor av regn. Detta var ett rent sammantraffande. En Nya Zealandsk kille skulle hem tidigare da han trottnat pa samoa, och lat oss ta over hans bil billigt (framfor allt delat pa tre). Sa alltsa fram och tillbaka till Sava'i, sedan den sista tiden i Apia med mycket judo. Att bli slangd som en trasdocka ar alltid kul. Nar man nu skulle tillbaka till Nya Zealand kanndes detta valdigt frammande. Tva manader i soderhavet gor en valdigt lat och oorganiserad. I Auckland kannde jag ett brittiskt par som erbjudit mig husrum nar jag anlant. Da jag anlant pa flygplatsen spenderade jag dock natten dar da det var alldeles for sent for att ringa upp dem. Jag vaknade tidigt pa morgonen av livet pa flygplatsen och begav mig sa in till stan for att ata frukost och sedan ringa upp mina vanner. Efter lite frukost och efter att ha suttit och last ett tag i vantan pa att klockan skulle ticka framat, ringde jag sa upp dem och motte upp med dem pa stan. Sa nu har jag husrum. Nasta uppdrag: att skaffa en bil. Min plan ar att aka runt Nya Zealand och blanda sightseing och fruktplockning och en bil ar bra, framforallt om man kan sla ihop transport och sovrum i denna. Letade i tidningen och hittade en passande bil (en Mitsubishi Chariot) som jag ska hamta imorrn, den ar i valdigt bra skick och billig, dock hiskligt ful. Planerar att trycka in en sang och kanske lite annat och sedan bege mig.
Ett nytt kapitell i resan pavag att borja.
Tjipp

2 kommentarer:

  1. Det är helt sjukt. men jag har vant mig vid tanken på att du kommer vara borta länge, och har bestämt mig för att sluta klaga. Shit vilka äventyr... /Malte

    SvaraRadera
  2. Haha, fan vad slappt.. Det kommer nog att bli ascoolt! När drar du över den resterande delen av stilla havet? /Johan

    SvaraRadera