torsdag 23 april 2009

Avsnitt 58: "Er kajplats i etern" eller "Tillbaka i Asien".

Sa var man tillbaka igen. Bensin angor och glada Buddhor. Efter ett langt flyg, anlande jag pa kvallen i Bangkok. Slapade min surfbrada med mig till bussen och akte in till Khao San Road, dar jag vandrade in till var gamla grand. Vart gamla guesthouse var fullt sa gick gick till det brevid och bor nu med en massa japaner i ett spartanskt rum, pa overvaningen av vad som ska vara en massagesalong (nej, den riktiga sorten) for 80 bat/natt, motsvarande 20 kronor med dagens vaxelkurs. Nar jag forst anlande blev jag forst besviken over hur vasterlandskt Thailand blivit, och om Khao San Road omradet verkade vasterlandskt nar vi var dar tillsammans sa har det blivit annu mer sa(!). Men idag nar jag tog en lang, lang langpromenad till Myanmars (Burmas) ambassad upptackte jag att jag faktiskt var i asien. Bortom turiststraken finns finns knappt nagra turister (fore lunch, da alla fortfarande sover ruset av sig, sag jag inte en enda falang). Har finns verkligen asien. Gatukommers och manniskor over allt. Farger, liv, rorelse. Dricka ur plastpasar.
Sa vad ar planen. Pa mandag ska jag soka visum for Myanmar (Burma) och skaffa en flygbiljett dit. Forhoppningsvis spandera en manad dar och sedan flyger jag hem den 5:e juni.
Jag glomde skriva. Annu en gang holl jag pa att inte bli paslappt pa flyget. Det visade sig att man behovde en vidarebiljett for att bli paslappt, sa annu en gang fick jag sms:a hem och be om att fa en biljett bokad. Det stod mellan 29:e maj eller 5:e juni och jag valde den senare for att ha en tidsram som lamnar rum for byrokrati.
Jag aterkommer med bilder och mer info snart. Forhoppningsvis...
Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar