söndag 19 april 2009

Post scriptum till avsnitt 57

I all hast glomde jag tillagga att jag ar pank for att jag fick en fortkorningsbot som jag INTE forkanade. Under min tid i Nya Zealand har jag konstant kort lagligt eller under den lagliga gransen och alla klagar pa hur langsamt jag kor (tro det eller ej). Men pa en vag i Inglewood (Nya Zealand inte Californien) som jag trodde var en 70 vag sa jag plotsligt en 50 skylt och saktade ner. Under 50 skylten var dock en polisbil som genast gjorde en u-svang och gav mig en rejal bot. Forklaringen jag fatt fran Nya Zealandare ar att detta ar vad polisen gor for att kana pengar, vilket kanske forklarar varfor de ar ute och tar fortkorare och rattfulla (aven om den lagliga gransen ar 0,8) nar det finns sa mycket brottslighet, gang och droger. Naja, naja, jag ar inte bitter. Jag ar glad anda och ser det positiva i min situation, som alltid.
Tjipp

1 kommentar:

  1. Hur mkt fick du punga upp med då? Btw, lever pungen än? Och finns buddhagrejen från utanför Jinghong kvar i den?
    // Johan

    SvaraRadera